Aspan hyöty

Aspa-ulkoistuksen hyöty on selvitettävissä

Asiakaspalvelufunktion osittainen tai kokonainen ulkoistaminen on yleensä selvästi kannattavaa. Asiakastyytyväisyyden ja laadun mitattavuus tuo varmuutta ja kustannuksista tulee muuttuvia ja alhaisempia.

Hyödyn arviointi on tehtävissä ennakkoon, ennen lopullista päätöstä ulkoistamisesta. Nesenta on yksi Suomen johtavista ulkoistetun asiakaspalvelun toteuttajista ja toimintamalliin kuuluu myös kokonaishyödyn arviointi. Se voidaan tehdä pohjautuen määrätietoihin tai selvityksenä jossa huomioimme myös sisältö- ja kanavamuutoksia, tarvittaessa myös tekniikkaa.

On myös mahdollista testata osia asiakaspalvelutoiminnastanne pilottiperiaatteella. Se voi olla rajattu esim ylivuotoihin tai vain koskemaan tiettyjä palvelukanavia, kuten esim chat.

Nesentalla on kattava palveluntuotanto ja myöskin toimialakohtaisia ratkaisuja sekä vahvoja referenssejä. Palvelualueet ovat:

  • Vaihdepalvelu - nopeat vastausajat ja ystävällinen palvelu

  • Ajanvarauspalvelu - tehokkaasti vastaanotettu ja kirjattu

  • Asiakaspalvelu - kuten neuvonta, tilaukset, laskuongelmat, reklamaatiot

  • Help Desk - tekninen neuvonta ja ongelmanratkaisu

  • Myyntiprospektointi - ulossuunnattu myyntipalvelu

  • Editointi – sisällön tehostaminen ja kehittäminen


Hyötyaspektit on kuvattivissa eri tasoilla. Kokonaishyöty on yleensä vielä suurempi kuin yksittäiset osat erikseen mitattuna. Nopeat vastausajat piikeistä riippumatta tuo perusimagoa ja palvelutasot säädetään liiketoiminnan mukaan. Palvelusisällön laatu mitataan koko ajan läpinäkyvästi ja viestintä muutetaan tilanteiden mukaan. Uudet painotukset palvelukanavissa saadaan nopeammin hyödynnettyä, esim chat ja video. Jos toimintaan sopii lisä- ja ristiinmyynti, sen toteuttaminen on napinpainalluksen takana. Asiakaspalvelu-alan best practise on kaiken kaikkiaan hyödynnettävissä. Kustannussäästö on siten todennettavissa.

Viestinnällinen toteutus tuote- ja arvomaailmanne mukaan. Ohjaus, laatu ja teho Nesentan tuotantomallien mukaan. Jatkuva kehitys markkinoiden mukaan ja niitä edellä.

Nesentalla on kolme palvelukeskusta: Kirkkonummi (Jorvas Hightech Center), Kuhmo ja Lieksa. Palvelukielet ovat suomi, ruotsi ja englanti. Koska laajennamme juuri nyt myös pohjoismaiden ulkopuolle, kielipohja kasvaa käsittämään myös saksaa, ranskaa, italiaa, hollantia ja portugalia. Suomalainen Nesenta ja Suomesta käsin. Palveluaika on 24/7.

Tietoa Nesentasta myös nettisivuillamme: www.nesenta.fi

Kannattaako ulkoistaa, voit jättää avoimen viestin tai lisätietopyynnön tässä www.nesenta.fi/ota_yhteytta

Jätä yhteystietosi

Nimi *

Osoite *

Yritys

Titteli

Puhelin *

Sähköposti *

Lisätietoja

*-merkityt tiedot ovat pakollisia.